Sunday, November 28, 2010

بهمون می گفتن اول همسایه بعد خودت... به همسایه هم همین رو می گن؟


همچنان سیاسی نیستم و نمی خوام باشم (حداقل نمی نویسم)، اما واقعاً می شه ایرانی باشی و به سیاست نرسی؟ بی انصاف در این جغرافیا همه راه ها به پدیده سیاست ختم می شه... از حداقل 2500 سال پیش تا الان...

اما جالبه که می تونی ایرانی باشی و چشمات رو یک در میون، یا هردوتاشو با هم ببندی... همه با هم! منظورم اینه که هممون همینیم...  با اسلام مشکلی ندارم (کیه که ندونه خوبم باهاش و دوستش دارم؟) اما 1400 سال پیش حمله ای شد... سنگین! امروز شنیدم که پادشاه عربستان، مقامات اردن و بحرین از آمریکا خواستن حمله [به تجهیزات*] هسته ای بکنند به ایران... اسمش را نمی ذاری تکرار تاریخ؟ دیروز روسیه پشتمون را مدام خالی کرد، امیرکبیر را کمک کرد تا کشته شد، سرزمین های گوگولیمون را هدیه قبول کرد... امروز و کمتر از یک سال پیش دست تو دست احمدی نژاد... یا الان همراه با این کشورهای کوچولو موچولوی حاشیه خزر سهم پنجاه درصدی خزرمون را با لطف و ارفاق به 10 درصد رسوندن!!!!**... چی بگم... دیروز و امروز عراق به ما تیکه می پروند، ایرانی ها ساختنش و تحقیرشون کرد... کی از وزرای سازنده بغداد که ایرانی بودن اسم برده شد دیروز؟ امروز که عراق کاخ بیستون را عملاً تخریب می کنه چون "ایرانی"ئه، کی صداش در می آد؟ هرچقدر هم می خواد میراث فرهنگیشون باشه... منبع مالی و توریستی بتونه باشه حتی براشون... می دونی چیه؟ ایرانیه! مثل جرمی غیر قابل بخشش... عثمانی و ترکیه که حرفی نداریم... بازم به ترک جماعت که می گفت و می گه آقا می دونی چیه، از ریختت خوشم نمی آد! اسکندر کبیر که برای همه کبیر بود و برای ما خانه خراب کن... ببین که فقط چندین و چند اسکندرنامه داریم در وصفش!!!جام سکندر... چی بگم؟؟؟ بریم شرق، از مغول های دیروز یا محمود افغان بگم یا طالبان امروز؟ هــــــــــــــی چی بگم؟؟؟؟ چی دارم که بگم؟ چی داریم که بگیم؟؟؟

این نقشه که دید ایرانی جماعت به دنیاست، طنزه... اما دور از واقعیت نیست. صادق باشیم، هست؟

همسایه پرستی ما، دیگر پرستی ما، اعتمادهای احمقانه ما، همه و همه... پدیده ایه واسه خودشون قابل تقدیر!!! عمراً اگه از مفهوم "درس از تاریخ" چیزی بره تو مخمون... دنیا مارو شناخته، ما خودمون عین سگ دنبال دم خودمون می چرخیم.... سال هاست! نه 1400 سال! بلکه 2500 سال! بلکه بیشتر... (ماشاءالله تناوب خرکاری هامون هم روز به روز بیشتر و گسترده تر می شه!!!)

عصبانی ام.

* بعداً اضافه شد...
** شاید ساده انگارانه و غیر علمی به ماجراها نگاه می کنم... .ولی... هزار ولی...

8 comments:

  1. در طنز قهوه تلخ بخوبی این کلامت دیده می شه

    ReplyDelete
  2. تا کی طنز؟؟؟ تا کی؟؟؟

    خسته نشدیم بسکه فقط خندیدم؟ اون هم به خودمون و "فقط" به خودمون؟ کی جدی می گیریم پس...؟ کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ReplyDelete
  3. مثه همیشه
    سخنی نیست

    ReplyDelete
  4. مطمئن نيستم گفته باشن حمله اتمی، تا جايي که خوندم نوشته بودن به تاسيسات اتمی ايران حمله بشه و سر مار زده بشه، در کمال ناباوری حرفت درسته اما ايراد از خودمونه که در هيچ وقت فکر نکرديم و سياست(نه از نوع بدش از نوعی که آدم يکم فکر کنه) نداشتيم.
    هميشه يا پريدم بقل عمو يا شمشير رو کشيديم و بد بيراه و اراجيف تحويل داديم.
    گزارش ويکيليکس خيلی جالبه حتما بخون...

    ReplyDelete
  5. بی خیال.به تاریخ نگاه کن.همه همسایگان عرب ترک و مغول به دعوت فرزندان پاکنژاد کورش کبیر امدند.(غیرازصدام که بدون دعوت امدومدفق نشد).حالا هم وضع همانطور است. ببین فرزندان اریایی کورش دعوت میکنند ولی فعلا انها نازمیکنند

    ReplyDelete
  6. برف چیز خوبیه... سر آدم قشنگ می ره زیرش و... دیگر هیچ!
    آقای رئیس جمهور امروز گفتند این مدارک الکی و فاقد اعتبار و جهت جنگ روانی است!

    @بهزاد: درست می گی... اشتباه تایپی/عصبی بود. منظورم حمله به تجهیزات هسته ای بوده و هست.

    ReplyDelete
  7. آروم باش
    آروم باش
    آروم باش
    آروم باش
    آروم باش
    آروم باش
    نفس عمیق بکش
    یه نفس عمیق دیگه
    خواهش میکنم
    آروم .........

    ReplyDelete
  8. همه اينا از مسئله اي به نام بحران هويت ناشي مي شه. هر وقت ملتي اين مشکلو حل کنه تمدن ساز مي شه!

    ReplyDelete